Horčík

Akú úlohu má horčík?

Horčík je minerálom s dôležitým významom pre organizmus. Je kľúčový pre správne fungovanie množstva enzýmov, je tiež potrebný pre každý energeticky náročný proces, v množstve krokov proteínového, tukového a sacharidového, alebo glycidového metabolizmu a pri tvorbe inzulínu.

Aké potraviny ho obsahujú?

Vhodné potravinové zdroje horčíka sú zemiaky, zelenina, ryby a strukoviny.

Kto môže trpieť nedostatkom horčíka? Čo spôsobuje jeho nedostatok?

Nedostatok horčíka je najčastejšie spôsobený zníženým príjmom (špeciálne diéty, diéty na chudnutie), problémami so vstrebávaním (chronická hnačka), zvýšenou stratou horčíka a zvýšenými požiadavkami na organizmus (tehotenstvo, obdobie dojčenia, športovci).

Aká je odporúčaná denná dávka horčíka?

Odporúčaná denná dávka je 50 – 250 mg pre deti v závislosti od veku a 300 – 500 mg pre dospelých.

Aké sú riziká nadmerného príjmu horčíka?

Nadmerný príjem môže spôsobiť hnačku. Výskyt vedľajších účinkov za predpokladu dodržania odporúčaných dávok je minimálny.